Aktivera Voice2e-mail i 5 steg

Med ditt servicenummer eller företagsnummer erbjuder du uppringare en oslagbar kundservice. Du kopplar dem inte bara snabbare till den person som kan hjälpa dem bäst, utan du kan också hjälpa dina uppringare när inga medarbetare är tillgängliga.
I den här artikeln visar vi hur enkelt det är att aktivera funktionen Voice2e-mail. När du har aktiverat den behöver du aldrig mer missa en försäljningsmöjlighet eller ett akut meddelande.
Vad är Voice2e-mail
Funktionen Voice2e-mail gör det möjligt för uppringare att lämna ett meddelande. Inspelningen av detta meddelande får du sedan som en ljudfil i din inkorg. Det bästa är att varje nummerägare hos Belfabriek har gratis tillgång till Voice2e-mail; det tillkommer alltså inga extra kostnader.
I följande situationer är denna funktion mycket användbar:
- du är upptagen i ett samtal
- du kan inte svara i telefonen just nu
- väntetiden eller kön är för lång
- någon ringer utanför kontorstid
Alla ringer inte tillbaka vid ett senare tillfälle. Genom att ge uppringare möjlighet att lämna ett meddelande och genom att du kan lyssna på det direkt, vet du om omedelbar åtgärd krävs. Du får inte bara meddelandet, utan också till exempel uppringarens fullständiga telefonnummer, den exakta tidpunkten för samtalet och den anknytning (till exempel avdelning eller filial) som uppringaren försökte nå.
Aktivering: steg-för-steg-instruktioner
Att aktivera Voice2e-mail är mycket enkelt. Följ stegen nedan för att ge dina uppringare möjlighet att lämna ett meddelande.
- Logga in på Min Belfabriek.
- Gå till Nummerinställningar.
- Om du har flera nummer hos Belfabriek: välj i rullgardinsmenyn vilket nummer du vill aktivera Voice2e-mail för.
- Scrolla ner på sidan Nummerinställningar till avsnittet Voice2e-mail.
- Sätt reglaget på ‘på’ och spara de nya inställningarna längst ner på sidan.
Tips: Om du använder en valmeny kan du skicka röstmeddelanden till olika e-postadresser. På så sätt får rätt avdelning röstmeddelandet och kan agera direkt.
Nästan klart
Efter att du har ändrat ovanstående inställningar kommer vårt supportcenter att gå igenom dem med dig så att du kan vara säker på att Voice2e-mail är optimalt anslutet. Har du själv några frågor innan du aktiverar Voice2e-mail kan du ringa oss på 0800-BELFABRIEK.