Ett servicenummer från Belfabriek erbjuder dig många extra funktioner. För varje kund är detta paket detsamma: omfattande och helt anpassat efter dina önskemål. Men hur gör du när du går på semester?

Sommaren står för dörren och du vill eller kan inte dagligen kontrollera statistiken eller ändra slutdestinationen för samtal. Du undrar om det finns ett sätt att automatisera sådana aktiviteter under din frånvaro. Lösningen är Belfabriek Kalender.

Ställ först in din Veckoplan

När du aktiverar ett servicenummer eller företagsnummer hos Belfabriek ber vi dig först att ange dina öppettider under en vanlig vecka. Baserat på detta skapar vi en Veckoplan.

Du bestämmer sedan vad de som ringer ska höra när ditt företag eller din avdelning är stängd. Alternativt kan du välja att koppla dem vidare till ett annat nummer. Vad som händer och när det händer fastställs i de kompletterande inställningarna.

Kompletterande inställningar

Efter att Belfabriek har bearbetat din helgdagskalender kan du själv bestämma vad som ska hända under dessa dagar. Detsamma gäller för Veckoplanen. Här är några exempel på inställningar som du kan aktivera för dessa speciella dagar och tider:

  • Vidarekoppla samtal till ett lokalt, mobilt eller till och med internationellt nummer om du vill garantera dina kunder tillgänglighet dygnet runt. På så sätt missar du inga samtal. Tack vare förannonseringstonen i början av ett samtal vet du att en (potentiell) kund ringer via ditt servicenummer.
  • Med ett stängt-meddelande informerar du de som ringer om att ditt företag är stängt. Du kan eventuellt nämna ett annat telefonnummer i det inspelade meddelandet, till exempel för nödsituationer.
  • Aktivera den digitala telefonsvararen för att inte missa viktiga meddelanden. De som ringer kan lämna ett röstmeddelande som du sedan får som en ljudfil till önskad e-postadress.

Dessutom finns det naturligtvis många ‘icke-reguljära’ veckor, till exempel när det är helgdagar eller semestrar. För detta har vi skapat Belfabriek Kalender. Upptäck i denna artikel hur enkelt det är att ställa in Belfabriek Kalender.

Vad kan jag göra med Belfabriek Kalender?

Kalendern gör det möjligt för dig att ställa in regler som gäller för vissa dagar och tider. På så sätt kan du, under semestrar och helgdagar när dina callcenteragenter inte är tillgängliga, ändå erbjuda en värdefull kundupplevelse via ditt servicenummer. Du behöver bara ställa in Kalendern en gång. Nedan förklarar vi hur detta fungerar.

Ställ in Kalendern i 4 steg

Att ställa in Kalendern en gång är mycket enkelt eftersom Belfabriek tar hand om det mesta av arbetet åt dig. Detta innebär dock inte att du inte kan ändra inställningarna senare: en av fördelarna med ett avtal hos Belfabriek är den stora flexibiliteten och möjligheten till anpassning som du har.

  • Börja med att välja vilka dagar och tider du vill ställa in regler för. Vi rekommenderar att du först gör en lista över alla dagar då din organisation är stängd, antingen på grund av helgdagar eller på dagar som är unika för ditt företag.
  • När du har denna lista kontaktar du Belfabriek. Vi konfigurerar sedan Kalendern åt dig.
  • Om du vill göra ändringar i din Kalender räcker det med ett mejl till Belfabriek.
  • Med de redan nämnda kompletterande inställningarna bestämmer du vad som ska hända med samtal som kommer in efter stängningstid.

Som du ser: med Belfabriek Kalender vet dina kunder och affärskontakter vad de kan förvänta sig under helgdagar. Tillsammans med Veckokalendern täcker du alla dina lediga stunder. Vänta inte till semestern, utan kontakta oss idag för att konfigurera din Kalender.