I vår online-miljö kan du – och även dina kollegor – inte bara se hur ofta servicenumret har ringts, utan också från vilken region, hur länge samtalen i genomsnitt varade, vilka dagar och tider som var mest hektiska, och mycket mer. Detta är värdefull information för chefer och teamledare som kan använda den för att fatta beslut om exempelvis intern utbildning och bemanning.

Vad du kan göra med vår samtalsstatistik-API

Du ser säkert fördelarna med vår mycket omfattande samtalsstatistik. Vi kan dock förstå att du vill integrera dessa i ditt eget system. På så sätt slipper dina anställda eller du själv logga in på vår samtalsstatistik-sida gång på gång.

Med Belfabriek är detta möjligt. Vårt application programming interface (API) gör det möjligt för kunder att få tillgång till samtalsstatistik via en egen miljö. Flera av Belfabrieks kunder har redan satt sina programmerare i arbete för att integrera samtalsstatistik via API i sin programvara och sina applikationer.

Nedan ser du ett exempel från en av dessa kunder. Tack vare vår samtalsstatistik-API har denna kund utvecklat en iPhone-app som ger en överblick över de viktigaste uppgifterna från arbetsplatsen.

Det är inte nödvändigt att vara fysiskt närvarande; appen gör det möjligt för chefer att även på språng se om kundkontakten är under kontroll.

Så här ser vi i denna skärmdump:

Observera: detta är bara ett exempel på vad som är möjligt. Eftersom vår samtalsstatistik också ger tillgång till telefoniska toppar och dalar samt deras geografiska plats, är det möjligt att utrusta din app eller programvara med denna information också.

Vill du ha tillgång till vår samtalsstatistik-API?

Vill du själv dra nytta av vår API för att bygga en app eller utöka ditt nuvarande programvarupaket med detaljerad samtalsstatistik? Våra IT-specialister ger dig gärna tillgång och svarar på dina frågor med glädje. Kontakta oss för detta via kontakt eller ring 0800-235 3227 (0800-BELFABRIEK).