Köp dina egna avgiftsfria, lokala eller (inter)nationella nummer direkt online.

Sverige:0200 439 510

Telefonilösningar för hälso- och sjukvården

  • Fullständigt live inom 3 timmar

  • Alla läkare i beredskap i 1

  • telefonpool

Idealiska lösningar för hälso- och sjukvården

För oss är god vård en grundläggande rättighet. Och vi värdesätter de människor som tillhandahåller den. Men trots vår kärlek till läkaryrket har vi stött på en del märkliga saker under vår 20-åriga historia. Lyckligtvis inte inom det medicinska området, utan när det gäller telefoni. Vi har stött på många besvärliga telefonväxlar under de allmänläkares bord som suckar, gnisslar och knarrar när de utför sitt arbete. Eller inte alls.

Satsa på IVR!

Lyckligtvis kan sådana situationer lösas snabbt, bra och billigt. Det är viktigt eftersom en läkare alltid måste vara tillgänglig. Fullständigt stopp. Och både en föråldrad telefonväxel och VoIP ("samtal via Internet") är inte idealiska. Vår IVR-plattform är en skottsäker lösning. Även om ett fruktansvärt virus bryter ut som gör att telefonen blir glödhet, kommer det inte att uppstå några kapacitetsproblem. De som ringer hålls då i vänteläge av vår IVR-plattform. Eller så kopplas de vidare till ett akutteam. Dessutom kan vi införa valmenyer (akut eller inte?) och ni kan fritt ändra destinationen för numret (eller få den ändrad). Med Belfabriks IVR-system är du alltså alltid nåbar.

Vår standardlösning för en läkarmottagning består av:

  • En kö som bara blir aktiv när det finns fler samtalsdeltagare än vad som kan kopplas över. Så om det är tyst, sätts inte den som ringer på vänteläge.

  • En välkommen text: "Välkommen till doktor Greenwoods läkarmottagning.

  • Avancerade samtalsköer, valbara menyer, röstinspelning?

  • En valmeny: "Tryck 1 för brådskande ärenden, tryck 2 för att skriva ut ett recept, tryck 3 för att boka en tid hos läkaren.

Vid (1) omdirigerar vi till läkarens nödnummer eller mobilnummer (beroende på vad du föredrar).

Vid (2) kan uppringaren registrera receptet. Inspelningen skickas som en bilaga (ljudfil) via e-post. Eller levereras som ett röstbaserat e-postmeddelande. Assistenten kan lyssna på filerna och vidta omedelbara åtgärder. Utan att behöva prata med den som ringer, vilket sparar mycket tid.

I (3) lämnas samtalet till det "normala" numret.

Låter det perfekt? Inom 3 timmar kan du använda den själv.