Registrera dina egna 010/020- och lokala nummer direkt online!

Sverige 020-881402:
🌍 +3185 400 5588:

4 enkla steg för att öka antalet samtal som genereras av ditt gratisnummer eller premiumnummer

Publicerad i Telefonnummer för kundtjänst

Att få en potentiell kund i telefon är ofta det största steget mot en konvertering. Men det steget blir mycket lättare om du kan få dina potentiella kunder att ringa dig! För att göra det måste du undanröja alla hinder som kan hindra dem från att ringa ditt nummer just nu. Vi ska visa dig fyra enkla steg för att göra det.

Det första du bör göra för att få fler samtal är att använda ett kundvänligt gratisnummer eller ett premiumnummer. Vår erfarenhet, liksom oberoende forskning, har visat att organisationer som använder ett gratisnummer eller ett premiumnummer får upp till 15 % fler samtal än de som inte gör det.

Det är en betydande ökning av antalet samtal, vilket gör det mycket lättare att öka antalet konverteringar. Så om du inte har något ännu, varför inte registrera ditt gratisnummer eller premiumnummer idag?
De måste känna till ditt nummer

Att bara registrera ditt nummer är förstås bara en del av historien. Du måste fortfarande se till att dina potentiella kunder känner till ditt nummer. Vi visar dig de viktigaste sätten att kommunicera ditt nummer till dina kunder och ger dig några tips om vad du ska göra och, lika viktigt, vad du inte ska göra.
Din e-post och din webbplats

Det låter logiskt, men många företag har fortfarande inte sina aktuella kontaktuppgifter på sin webbplats eller i signaturinställningarna för sina e-postmeddelanden! Detta beror ofta på att dessa tjänster hanteras av ett externt företag eller en separat avdelning. De kräver alltså extra tid och ansträngning för att uppdateras, men är väl värda det.

Se till att din webbplats inte bara innehåller ditt gratisnummer eller premiumnummer, utan att det också finns tydligt angivet högst upp på varje sida på webbplatsen, samt i sidofält och sidofötter där det är relevant.
Adwords, nyhetsbrev, banners

Det finns många sätt att marknadsföra ditt gratisnummer eller premiumnummer även utanför din webbplats. Med Google Adwords kan du placera annonser i sökresultaten för relaterade nyckelord som din målgrupp söker efter. Det finns till och med särskilda kampanjer för enbart samtal där du kan bädda in ditt telefonnummer direkt i annonsen, så att ett samtal bara är ett enda klick bort.

Har du en e-postlista? Berätta då för dina prenumeranter om ditt nya gratisnummer eller premiumnummer och vilken tjänst du erbjuder via dessa nummer. Lägg också till ditt nummer i början och slutet av varje e-postlista, så att dina abonnenter lätt kan hitta ditt nummer.

Att placera bannerannonser på andra webbplatser kan också vara ett effektivt sätt att informera om ditt nya gratisnummer eller premiumnummer.
Profiler i sociala medier

Se till att ditt gratisnummer eller premiumnummer finns tydligt angivet på alla dina profiler i sociala medier. På din Facebook-sida kan du lägga till en uppmaning till handling direkt ovanpå omslagsbilden. Se också till att du lägger till webbadressen till din webbplats och andra kontaktuppgifter, inklusive ditt gratisnummer eller premiumnummer, i avsnittet "Om" på din Facebook-sida.

Gör samma sak med din Twitter-profil, din LinkedIn-företagssida och alla andra profiler i sociala medier som din organisation kan ha.
Annonsering offline

Se till att du tydligt nämner ditt gratisnummer eller premiumnummer i alla reklamkampanjer utanför nätet som du kan genomföra, t.ex. i radio, tv, tidningar och tidskrifter. Dessa kampanjer är ibland kostsamma, men kan ha en bestående effekt, särskilt om du använder ett lätt att komma ihåg som ett vanity-nummer.

Det finns oändligt många fler ställen där du kan och bör marknadsföra ditt gratisnummer eller premiumnummer, t.ex. genom flygblad eller när du sponsrar ett evenemang.

Vi hoppas att en sak har blivit klar: för att verkligen få ut det mesta av ditt kundvänliga och lätt att komma ihåg gratisnummer eller premiumnummer måste du fortfarande gå ut och marknadsföra det numret.

Inget åtagande.
Inget kort krävs.
Allt ingår.

Fyll i formuläret nedan så kommer din tjänst att installeras inom några minuter.

Nöjda telefonikunder från Belfabriek: