Köp dina egna avgiftsfria, lokala eller (inter)nationella nummer direkt online.

Sverige:0200 439 510

Virtuellt callcenter

Om du kan ringa din anställde på telefon kan du inkludera honom eller henne i din plattform. På så sätt kan du skapa ett virtuellt callcenter.

Samtalen fördelas enligt principen "först in, först ut" mellan alla tillgängliga anställda. Det vill säga bland de anställda som för närvarande är inloggade i appen eller på den särskilda webbplatsen.

Alternativt kan du vidarebefordra samtal till anställda med hjälp av ett boxnummersystem.

Med boxnummer tilldelas varje anställd en kort kod (deras boxnummer). Sedan kan du låta de som ringer skriva in den box de vill ha i stället för att behöva vänta på nästa tillgängliga anställde.

Den som ringer leds direkt till denna specifika anställd.

Kraftfulla kombinationer

Använd funktionen för att logga in och logga ut för att se till att samtalen endast dirigeras till anställda som är i tjänst och loggade in. Kombinera den här funktionen med öppettider eller kalenderfunktionen för att maximera din tillgänglighet.

Fördelarna i korthet


Minimera väntetiderna

Först till kvarn gäller. Genom att fördela samtalen hålls väntetiden nere till ett minimum.


Bygg ett virtuellt team av callcenter- eller kundtjänstmedarbetare

Oavsett varifrån dina anställda arbetar är de alla en del av det virtuella callcentret, och de kan alla logga in och ut via appen eller webbsidan.


Virtuell distribution

Ett virtuellt callcenter gynnar också dina anställda: fördelningen av samtalen gör kundtjänsten till en gemensam uppgift. Funktionen för inloggning/avstängning säkerställer att samtalen endast dirigeras till anställda som är inloggade.

Dra nytta av dessa kraftfulla funktioner

Det virtuella callcentret är en kraftfull funktion i sig självt. Och när du kombinerar den med andra funktioner som ingår i din Belfabriek-prenumeration, till exempel samtalsinspelning och köbildning, kan du erbjuda en ännu rikare kundupplevelse som kommer att sätta dig över konkurrenterna.

Du kan alltid aktivera alla Belfabriek-funktioner vid behov. Du bestämmer när tiden är inne. På så sätt växer ditt telefonnummer med dig och din organisation.

Är du inte kund ännu? Se vilka 0800-nummer, lokala och nationella nummer som för närvarande är tillgängliga.