Registrera dina egna 010/020- och lokala nummer direkt online!

Sverige 020-881402:
🌍 +3185 400 5588:

Distribuera inkommande telefonsamtal

På din call team-sida ställer du enkelt in vem som svarar i telefon vid vilken tidpunkt. Från 2 till 200 kollegor - på fast telefon eller mobil. Du missar aldrig ett samtal!

Perfekt för säljteam, kundtjänst och supportlinjer.

Anpassa din Call Team-sida med din egen företagslogotyp och färg.

Drag 'n' drop din logotyp och färg på call team-sidan. Låt alla som kan svara i telefon logga in på din unika företagssida. Alla kan på ett ögonblick se vem som svarar i telefon idag.

Slå enkelt på eller av din nåbarhet

Är du ute på lunch? Eller i ett möte?

Bestäm vem som svarar på samtal vid vilken tidpunkt. På så sätt är du alltid flexibelt tillgänglig.

Välj position

Välj hur samtalen ska fördelas. Ska du vara den första som svarar eller den fjärde i samtalsteamet?

Fördelarna

Minimera väntetiderna

Först till kvarn gäller först till kvarn. Genom att fördela uppringare enligt detta system hålls den genomsnittliga väntetiden för uppringare så kort som möjligt.

Bygg upp ett virtuellt team

Oavsett var dina kollegor befinner sig blir de alla en del av det virtuella callcentret och kan logga in och ut via appen eller webbplatsen.

Virtuell distribution

Det virtuella callcentret är också en gudagåva för dina agenter: samtalsfördelningen gör det till en gemensam ansträngning att besvara de som ringer.

Järnstarkare kombinationer

I kombination med on/off-funktionen ringer telefonen bara för registrerade kollegor. Och i kombination med öppettiderskalendern är du alltid tillgänglig för de som ringer.

Dra nytta av kraftfulla funktioner


Det virtuella callcentret är imponerande i sig självt, men i kombination med några av de andra funktioner som du får med Belfabriek, som samtalsinspelning eller köbildning, kan du erbjuda de som ringer en upplevelse som får konkurrenterna att hamna i skymundan!

Alla extrafunktioner i Belfabriek kan aktiveras när som helst. På så sätt växer ett Belfabriek-telefonnummer med dig och ditt företag!

Ofta ställda frågor:

Ett virtuellt callcenter innebär att man programmerar ett callteam av personer som är tillgängliga för att besvara inkommande samtal från hemarbetande, kollegor på kontoret eller på resande fot och partners. Ett virtuellt callcenter finns i molnet, inte på ett fysiskt kontor. Du kan besvara samtal från var som helst.

Du kan enkelt inrätta ett virtuellt callcenter genom att samla in telefonnummer till personer som vill besvara inkommande samtal åt dig. Ange alla dessa nummer på din sida för virtuell callcenter och vi kommer att distribuera inkommande samtal till dessa telefonnummer. Alla kan enkelt ställa in sin egen tillgänglighet. På så sätt vet vi alltid exakt vem vi kan och inte kan förmedla samtal till.

Vi har gjort vårt virtuella callcenter så enkelt som möjligt. Alla anställda kan ställa in sig själva som tillgängliga eller otillgängliga för att ta emot samtal på en särskild webbsida. Detta gör det snabbt och enkelt att ställa in telefonisidan. Du kan spela in samtalsnoteringar i din egen programvara som du redan använder för detta ändamål. Vi kan också upprätta en länk med hjälp av en webhook.

Vårt virtuella callcenter fungerar även med mobiltelefoner och fasta telefoner. Du är alltså inte beroende av en fungerande internetuppkoppling. Detta gör att du snabbt kan ansluta nya anställda till ditt virtuella callcenter och undvika förlorade samtal. Du kan till exempel snabbt tala med en grupp personer för kundsupport eller en helpdesk.

Vi är ett telefonbolag och tillhandahåller inte callcenterpersonal eller agenter. Med vår programvara kan du snabbt skapa ditt eget virtuella team av personer som arbetar hemifrån och svarar på inkommande samtal åt dig.

Det finns ingen gräns för hur många samtal som kan hanteras av ditt nya virtuella callcenter. Om du räknar med ett stort antal samtal, till exempel på grund av en kampanj eller en nödsituation, ber vi dig meddela oss så att vi kan ta hänsyn till detta när det gäller kapacitet och övervakning.

Ja, det kan vi! Vi kan hjälpa dig att inrätta och förvalta ditt virtuella callcenter. Vi kommer också att samarbeta med dig för att övervaka inkommande samtalstrafik och hur den hanteras. Vi kallas ofta in vid nödsituationer och större tillgänglighetsproblem och har stor erfarenhet av virtuella callcenter. Eftersom vi skriver vår egen programvara kan vi också göra ändringar snabbt vid behov.

Vi kan överföra ditt nuvarande telefonnummer till vår programvara för virtuella callcenter eller ge dig ett nytt företagsnummer att använda. Båda alternativen fungerar perfekt med vårt virtuella telefonsystem.

Vi har tillhandahållit virtuella callcenter till företag och organisationer sedan 2000. Sedan Corona-utbrottet har användningen av virtuella callcenter ökat dramatiskt för att göra det möjligt för framför allt hemarbetare att besvara inkommande samtal.

Vi stöder alla typer av telefonsystem. Vi dirigerar inkommande samtal till telefonnummer oavsett vilket gränssnitt, telefonsystem eller telefonmärke som används. Detta säkerställer också att vår programvara för virtuella callcenter är mycket stabil och att du inte är beroende av 1 plattform.

Vi kan spela in alla samtal så att du kan lyssna på dem senare och jämföra prestanda mellan agenter eller förbättra kundupplevelsen.

Vårt virtuella callcenter är optimerat för inkommande samtal. Om du behöver göra ett stort antal utgående samtal bör du titta på en särskild programvara för utgående samtalscenter.

I händelse av en nödsituation eller katastrof kan ett virtuellt callcenter vara igång samma arbetsdag. Om du har mobiltelefonnummer till några anställda som kan besvara samtal kan vi börja omedelbart. Nya anställda kan läggas till stegvis.

Självklart kan du det! Vår programvara för virtuella callcenter används av företag med 2 till 2000 anställda. Allt bygger på snabb och intelligent samtalsdirigering utifrån tillgänglighet.

I din instrumentpanel online kan du se all statistik över samtalstrafiken. Du kan också ladda ner dem för att tillämpa dina egna filter och redigeringar.

Vi har integration med de flesta CRM-paket så att kunderna kan kännas igen med hjälp av sitt telefonnummer och samtalsanteckningar kan lagras i CRM-paketet.

Ett virtuellt kontaktcenter är ett center som även hanterar andra former av kommunikation, t.ex. e-post och chatt. Vår programvara fokuserar enbart på att hantera inkommande telefonsamtal.

Nöjda telefonikunder från Belfabriek:

Skrivbordstelefon

En förkonfigurerad enhet för en plug 'n' play-upplevelse

Softphone

Ta emot och ringa företagssamtal på dina befintliga mobiltelefoner.

Webbgränssnitt

Hantera alla nummer och anslutningar online

Mobila appar

Ange att du är tillgänglig eller inte tillgänglig för att ta emot telefonsamtal.

Fast nummer på mobilen

Dina samtal direkt till din mobiltelefon