Registrera dina egna 010/020- och lokala nummer direkt online!

Sverige 020-881402:
🌍 +3185 400 5588:

Telefonivård | VoIP Telefoni | Telefonilösning för vård | Telefonsystemvård

  • Nödnummer är aktiva inom 3 timmar

  • Alla sjukvårdare i beredskap i 1 telefonpool

  • Flexibelt byte av telefontjänster

Idealiska lösningar för hälso- och sjukvården


För oss är god vård en grundläggande rättighet. Och vi vill värna om de människor som tillhandahåller den. Men trots vår kärlek till vårdyrket har vi stött på en del märkliga saker under vår 20-åriga historia. Lyckligtvis inte inom det medicinska området, utan när det gäller telefoni. Vi har stött på många besvärliga telefonväxlar under de allmänläkares bord som suckar, gnisslar och knarrar när de utför sitt arbete. Eller inte alls.

Telefonnummer för hälso- och sjukvården ? Satsa på IVR!

Lyckligtvis kan sådana situationer lösas snabbt, bra och billigt. Viktigt, eftersom en läkare alltid ska vara tillgänglig. Fullständigt stopp. Vår IVR-plattform är en skottsäker lösning. Även om ett fruktansvärt virus bryter ut som gör att telefonen blir glödhet, kommer det inte att uppstå några kapacitetsproblem. De som ringer kommer att hållas i vänteläge av vår IVR-plattform. Eller så kopplas de vidare till ett akutteam. Dessutom kan vi införa valmenyer (akut eller inte?) och det är lätt att ändra destinationen för numret (eller få den ändrad). Med Belfabriks IVR är du alltid nåbar.

Vår standardlösning för en läkarmottagning består av följande:

En kö som bara blir aktiv när det finns fler samtalsdeltagare än vad som kan kopplas vidare. Så om det är lugnt sätts inte den som ringer i vänteläge.
En välkomsttext: "Välkommen till doktor Greenwoods läkarmottagning".
Avancerade samtalsköer, valbara menyer, röstinspelning?
En valmeny: "Tryck 1 för brådskande ärenden, tryck 2 för att skriva ut ett recept, tryck 3 för att boka en tid hos doktorn.

Vid (1) kopplar vi om till läkarens nödnummer eller mobilnummer (beroende på vad du föredrar).
Vid (2) kan den som ringer upp skriva in receptet. Inspelningen skickas som en bilaga (ljudfil) via e-post. Eller levereras som ett röstbaserat e-postmeddelande. Assistenten kan lyssna på filerna och vidta omedelbara åtgärder. Utan att behöva tala med den som ringer, vilket sparar mycket tid.
I (3) lämnas samtalet till det "normala" numret.
Låter det idealiskt? Inom 3 timmar kan du använda det själv !

Nöjda telefonikunder från Belfabriek: