Registrera dina egna 010/020- och lokala nummer direkt online!
Kunder och affärspartners vill ha någon på telefon så fort som möjligt. Men alla anställda vet inte hur de ska svara på alla frågor.
Med en telefonmeny kan du koppla fram den som ringer till rätt person eller avdelning så snabbt som möjligt.
En meny består egentligen av två delar: en talad text som talar om vilka alternativ som finns och en dator som behandlar valen.
Ett exempel: "Har du frågor om fakturan? Ring då 3." På detta sätt får de som ringer snabbt kontakt med varandra.
En valmeny kan bestå av upp till 10 valmöjligheter, och i så fall har alla tangenter på telefonen använts. Vi kan också placera en valmeny i en valmeny. I den första valmenyn frågar man då till exempel efter den uppringandes språk, för att i den andra valmenyn fråga vilken avdelning den uppringande vill ha.
Det är viktigt för dina kunder och för din organisation att hjälpa dem snabbt. En korrekt implementerad telefonmeny är till fördel för alla.
Om du vill irritera kunderna kan du få dem att upprepa syftet med samtalet. En telefonmeny kopplar uppringare till rätt person redan första gången, så att du omedelbart kan börja tillgodose deras behov.
Du kan också kombinera en telefonmeny med andra funktioner i ditt abonnemang: till exempel en samtalskö, ett meddelande om öppettider, en digital telefonsvarare och samtalsinspelning.
Menyalternativ behöver inte nödvändigtvis leda samtalen till dina anställda. Under rusningstider kan du välja att omdirigera specifika förfrågningar (menyalternativ) till ett inspelat meddelande eller till din digitala telefonsvarare. En alternativ lösning som fortfarande hjälper de som ringer snabbt och effektivt.
Är du inte kund hos Belfabriek ännu? Kolla våra nummerbutiker för tillgängliga nummer (0800, lokala och nationella). Om du har några frågor kan du kontakta oss!