Köp dina egna avgiftsfria, lokala eller (inter)nationella nummer direkt online.

Sverige:0200 439 510

Anpassade funktioner

Om du saknar en funktion kan Belfabriek skapa den åt dig. Vårt utvecklingsteam har redan lagt till flera nya funktioner till vår IVR-plattform.

Exempel på våra anpassade telefonnummer:


Rapportering av incidenter

Vid incidenter vill de som ringer ofta veta om du redan är medveten om problemet. De vill också bli försäkrade om att ni redan arbetar med problemet.

I det här fallet är en automatiserad incidentlinje en bra lösning. Här börjar samtalet med ett förinspelat uttalande och låter sedan den som ringer bestämma om han eller hon vill avsluta samtalet eller tala med en anställd.

Skicka extra information via SMS

Att ge information via telefon är kärnverksamheten för många av våra kunder. Men kunderna vill ofta få bekräftelser skriftligen. Ett alternativ är att skicka SMS-meddelanden för att bekräfta telefoniska avtal och/eller ge ytterligare information. Genom att koppla vår plattform till din databas kan du enkelt tillhandahålla denna tjänst.

Självbetjäning för aktivering av kreditkort

Genom att på ett smart sätt kombinera ett servicenummer med ett IVR-system som är kopplat till en databas kan ett kreditkortsföretags kunder aktivera sitt nya kort när de vill, dag som natt.

Telefonbeställningar

Låt kunderna beställa dina produkter via telefon, dygnet runt. Med unika kund- och produktkoder kan du.

Lämna in mätvärden

Hur mycket el använde du i år? Ett elbolag behöver inte längre skicka ut mätare för att ta reda på det. Inte sedan de kopplade ett servicenummer till sin databas. Nu kan kunderna skicka in mätarställningar via telefon.

Automatiserat system för att ringa in samtal

Det finns situationer när du behöver samla människor med kort varsel. Till exempel för att samla en incidentberedskapsgrupp. Med ett automatiserat system för att ringa in personal får du rätt personer till rätt plats i tid.

Förfrågningar om saldot

Bankkunder kan kontrollera sitt saldo på nätet, men som en extra tjänst är det trevligt att erbjuda ett sätt att göra detta via telefon också. Bankerna kan på ett säkert sätt lägga till denna funktion i sitt kundtjänstnummer.

Låt oss veta vad du behöver

Som du kan se i exemplen ovan är möjligheterna oändliga. Vilka funktioner vill du erbjuda dina kunder? Berätta om din idé så berättar vi vad vi kan göra. Det här kontaktformuläret sätter dig i kontakt med vårt utvecklingsteam.