Köp dina egna avgiftsfria, lokala eller (inter)nationella nummer direkt online.

Sverige:0200 439 510

5 anledningar till varför alla avdelningar i din organisation kan dra nytta av samtalsinspelning

Om du väljer att registrera ett servicenummer hos CallFactory får du tillgång till många extra funktioner. En av dessa extrafunktioner är möjligheten att spela in telefonsamtal som görs via ditt servicenummer.

Om du väljer att registrera ett servicenummer hos CallFactory får du tillgång till många extra funktioner. En av dessa extrafunktioner är möjligheten att spela in telefonsamtal som görs via ditt servicenummer.

Om du undrar hur den här funktionen kan hjälpa ditt företag att arbeta effektivare är den här artikeln en perfekt början. Nedan hittar du fem anledningar till varför organisationer väljer att spela in sina samtal. 1. Förbättra kvaliteten på samtalen

Om du använder ett gratisnummer eller ett premiumnummer beror det på att du vill förbättra din tillgänglighet och öka kundvänligheten. Det är självklart att du håller ett vakande öga på kvaliteten på interaktionen med dina kunder. Svaras deras frågor snabbt och effektivt? Håller sig dina anställda till de regler som garanterar samtalets kvalitet? Genom att granska inspelade samtal kan ledningen snabbt upptäcka eventuella flaskhalsar. Denna kunskap kan sedan ligga till grund för strategiska och organisatoriska beslut. 2. Lär dig av framgångsrika samtal

Att hantera en svår kund, att hitta en kreativ lösning på ett ovanligt problem eller att få till stånd flera försäljningar i ett enda samtal är exempel på beundransvärda prestationer som du vill att alla i din organisation ska lära sig av. 3. Utbilda och utvärdera anställda

Under en periodisk utvärdering av dina anställda kan du med hjälp av inspelade samtal se om de har omsatt det de lärt sig i praktiken och om de utnyttjar de källor de har till sitt förfogande på bästa sätt. Detta gör det lättare för dig att sätta upp mål för nästa utvärdering tillsammans med den anställde, och det hjälper dig att tidigare märka när det finns behov av extra utbildning. 4. Juridiska bevis för transaktioner

Tack vare samtalsinspelning behöver samtalen inte vara långa. Genom att lyssna på inspelningen igen kan den anställde utföra nödvändiga administrativa åtgärder efter att samtalet har avslutats. Inspelningen fungerar också som en påminnelse eller till och med som juridiskt bevis för eventuella transaktioner. 5. Underhåll och kontrollera säkerhetsförfaranden

Oavsett om du behöver skapa nya lösenord för kunderna eller ställa säkerhetsfrågor för verifiering vill du vara säker på att dina anställda respekterar de tillämpliga förfarandena. Om en säkerhetsöverträdelse inträffar kan samtalsinspelning användas för att spåra den till en viss konversation.

Det finns naturligtvis många fler skäl till varför det kan vara intressant eller till och med nödvändigt för ditt företag att spela in telefonsamtal. De ovan nämnda skälen är bara några exempel på de vanligaste, och förhoppningsvis ger de några idéer om hur samtalsinspelning kan hjälpa din organisation.

Om du har några frågor eller vill veta mer om samtalsinspelning är du välkommen att kontakta oss.

Relaterade artiklar: