Registrera dina egna 010/020- och lokala nummer direkt online!
Publicerad i Telefonnummer för kundtjänst
Telefonische bereikbaarheid verbeteren, betere bereikbaarheid vast telefoonnummer, flexibel doorschakelen: det är alla söktermer vi ofta hittas på. För att förstå betydelsen bakom dessa sökord är det bra att se vad dessa användare nu använder som telefonmiljö, vilka problemen är och varför dessa användare letar efter en bättre telefoni lösning och en annan leverantör.
De flesta organisationer och företagare har en affärstelefoni miljö: en miljö som är utformad för användare på en fast plats (kontoret), eventuellt med några få separata slutdestinationer som en hemmaarbetare. Detta är en bra lösning om du vill utrusta varje skrivbord med en kontorstelefon, så att människor kan genomföra ett telefonsamtal.
Men: ofta finns det önskemål om att kunna hantera inkommande telefonsamtal på ett mer flexibelt sätt; folk är:
inte alltid längre på kontoret
kollegor är spridda över olika platser
ibland har en kollega bara en mobiltelefon.
Detta är ofta fallet med journummer, telefonservicenummer, beredskapsnummer och störningsnummer: dessa vill man kunna ställa in med alla medarbetare på alla möjliga platser och alla möjliga nätverk. Flexibla arbetstider och flexibelt arbete gör att man vill ha den optimala kontrollen över tillgängligheten för journumret.
För detta har vi telefonteam-sidan, där alla som kan svara på telefonsamtal kan sätta sig själva som tillgängliga eller otillgängliga. Även ordningen för att hantera telefonsamtal kan på detta sätt ändras i realtid: vill du att samtal först går till en annan kollega, med dig själv som backup? Dra din kollega till position 1 i telefonteamet och dig själv till position 2.
Denna metod för hantering förstår varje medarbetare och eftersom alla har en egen inloggning kan man enkelt skapa ett telefonteam på detta sätt. Det finns ingen gräns för antalet personer eller telefonlinjer som kan hanteras på detta sätt: man behöver aldrig missa ett samtal och är alltid flexibel att göra ändringar. Viktigt är också att man inte är beroende av ett nätverk eller leverantör: det fungerar med alla mobiltelefoner och fasta telefoner: vi omdirigerar till vilket telefonnummer som helst - nationellt eller internationellt.
Vill du lägga till ännu fler funktioner till ditt telefonnummer? Det är inga problem, med vår egen avancerade IVR (Interactive Voice Response) plattform kan vi också helt eller delvis automatisera samtalshanteringen. Vill du spela in en störning och få den mailad kan det till exempel; så kan du ha en störningslinje aktiv dygnet runt utan att den behöver tas emot live.
Kanske låter detta så bra att du vill testa det först? Det går givetvis bra. Be om ett demomummer, lägg in dina kollegor i telefonteamet och se hur du smart kan fördela samtalen. Är detta verkligen vad du letar efter? Välj sedan ett telefonnummer i vår butik eller om du redan har ett telefonnummer, fyll i att du vill behålla ditt befintliga telefonnummer: med nummerportabilitet flyttar vi då ditt befintliga nummer från den gamla leverantören till oss, din nya leverantör. Nu har du satt upp din försäljningslinje, kundservicenummer eller nödtjänst på det mest flexibla sättet!
Om din kontorstelefoni fungerar bra kan du behålla den hos din nuvarande leverantör: vi fokuserar vår plattform helst på telefonnummer med många praktiska funktioner och arbetar tillsammans med alla nuvarande nätverk och system.
Du behöver absolut inte flytta hela din telefoni miljö. Om dina bordstelefoner fungerar bra och du vill behålla dem kan du låta dem vara hos din nuvarande leverantör. Vi kan aktivera ett nytt telefonnummer åt dig eller flytta ditt befintliga telefonnummer till vår plattform så att du kan fördela dina inkommande samtal på ett flexibelt sätt.
Du kan ändra ditt telefonteam så ofta du vill, ändra profiler och byta medarbetare i teamet.
Du kan vidarekoppla samtal till vilket land som helst inom Europa eller USA. Att skapa ett europeiskt telefonteam på detta sätt är enkelt, och med en flerspråkig meny kan du skapa flera team för olika språk.
Fyll i ditt nuvarande telefonnummer när du gör din beställning och vi flyttar ditt telefonnummer med nummerportabilitet. Detta tar maximalt 5 arbetsdagar och sedan är ditt gamla nummer aktivt hos oss.
I vår portal kan du ange öppettiderna när linjen ska vara tillgänglig. Om du är stängd kan vi spela upp ett meddelande om stängning eller erbjuda en röstbrevlåda.
Se till att alla kollegor som du vill vidarekoppla samtal till är inlagda i ditt telefonteam. Vid den tidpunkten är alla flexibelt tillgängliga och du kan sätta någon som tillgänglig eller otillgänglig (för att svara på samtal). Du kan också sätta någon på 1
, 2etc. position för att ange vem vår telefoniplattform kopplar vidare till först.
Nummerportabilitet är alltid möjligt: enligt europeisk lag måste du kunna ta med och flytta ett telefonnummer till en ny leverantör. På så sätt kan du även använda de senaste telefonitjänsterna med ditt gamla telefonnummer!
Du kan hantera flexibla arbetstider på två sätt:
Ange arbetstider under öppettider i inställningarna. Detta är mest praktiskt om ett nummer alltid stängs vid en fast tidpunkt.
Om arbetstiderna är mycket flexibla är det enklare att stänga linjen genom att sätta alla som "otillgängliga". Då är du stängd (ingen är tillgänglig för att svara på samtal) och ett meddelande eller röstbrevlåda spelas upp. På detta sätt kan du arbeta flexibelt med ditt telefonnummer, även om telefonnumren är spridda över olika leverantörer.
Du kan behålla ditt gamla abonnemang och flytta ditt gamla telefonnummer till vår plattform. Du kan sedan direkt vidarekoppla samtal och hantera dem flexibelt.