Köp dina egna avgiftsfria, lokala eller (inter)nationella nummer direkt online.

Sverige:0200 439 510

Hur små företag kan dra nytta av att använda gratisnummer

En allmän missuppfattning om gratisnummer (eller avgiftsfria nummer) är att de främst används av stora företag med stora budgetar.

En allmän missuppfattning om gratisnummer (eller avgiftsfria nummer) är att de främst används av stora företag med stora budgetar. Visste du att många små och medelstora företag framgångsrikt använder gratisnummer? I den här artikeln tar vi en titt på de fördelar som Freephone-nummer erbjuder organisationer som din.

Vara lättare att nå

En av de största fördelarna med Freephone-nummer är att de är bättre än Premium Rate-nummer är att det inte kostar något att ringa dem! För (potentiella) kunder gör detta att det blir lättare att lyfta luren och göra det samtal en självklarhet.

Men även om de inte ringer dig skickar ditt gratisnummer en tydlig signal till dig. budskap om din organisations kundvänlighet. De som ringer är mer benägna att ringa ett gratisnummer än ett betalt nummer. nummer. Förbättra din kundupplevelse

Med ett gratisnummer kan dina kunder ringa dig för att ställa frågor, få information eller till och med beställa, utan kostnad. Om deras erfarenhet är bra, har du inga problem med att sälja eller sälja en kund. att få den konverteringen.

En positiv erfarenhet före försäljning med ett gratis samtal signalerar också till kunderna att de sannolikt kan lita på din service efter försäljningen.

Kort sagt, ett gratisnummer förbättrar din kundupplevelse avsevärt. Ha ett telefonnummer som är skalbart Förväntar du dig eller upplever du en plötslig ökning av antalet inkommande samtal? Med ett Freephone-nummer som är värd hos CallFactory är det inga problem. alls. Ditt månadsabonnemang förblir detsamma, oavsett hur många samtal du får eller hur många agenter du använder. Skala till ditt hjärta nöjd!

Förutom att distribuera ytterligare ring-till-nummer eller byta ring-till-nummer till nummer till ett callcenter, finns det en mängd funktioner som hjälper dig att hantera att hantera alla extra inkommande samtal. Genom att inrätta ett virtuellt receptionist, en samtalskö och Voice2email kan alla inkommande samtal tas om hand av en virtuell hanteras perfekt. Vara oberoende av plats Små företag har ofta svårt att svara på inkommande samtal. Genom att använda en Freephone-nummer ger dig flexibilitet att ändra numret för att ringa till när som helst. Du kan ta emot samtal när du är på språng med din mobil eller till och med byta till ett meddelandehanteringstjänst när du inte är ledig. Och när ditt företag växer eller flyttar till en ny plats, tar du bara med dig ditt Freephone-nummer. med dig. Även om den nya platsen ligger i en annan del av landet eller i en annan region. utomlands. Sticka ut Alla dina konkurrenter har ett telefonnummer, men hur många har ett telefonnummer? har ett som är gratis att ringa upp? I tider när företag måste kämpa för att och behålla sina kunder, kan något så till synes litet som ett företag att tillhandahålla en kostnadsfri kontaktmetod kan göra en enorm skillnad skillnad. Som du ser finns det många fördelar med att registrera ett eget gratisnummer. Varför inte skaffa ditt nummer redan i dag? När du har registrerat ett Freephone-nummer, måste du få det anslutet till nätet av en leverantör så att du kan börja ta emot samtal. Hur vet du att du har valt rätt leverantör för ditt nummer? Det ska vi visa dig. Hur väljer jag en leverantör? Att välja fel leverantör och tvingas flytta ditt nummer från en leverantör till en annan till en annan leverantör kan vara ett problem som tar tid och kostar pengar. För att hjälpa dig förbereda dig på att välja den leverantör som passar dina behov, har vi sammanställt en lista över viktiga saker att tänka på. Rykte

Detta är förmodligen en av de viktigaste frågorna. Med leverantörer som kommer och går, vill du välja en stabil leverantör.

Kontrollera hur länge leverantören har varit verksam? Vilken välkänd varumärken har anförtrott denna leverantör sina telefonnummer? Har du andra företagare som har valt den här leverantören? Referenser hjälper till att få en tydlig bild av exakt vem du har att göra med. Se till att du kontrollera om folk har klagat på t.ex. forum på nätet om den leverantören. Pris

Detta kan vara en svår fråga, eftersom det finns många dolda kostnader.

Kontrollera vad månadsavgifterna för abonnemanget är. Fråga också om leverantören tar ut installationskostnader.

Leverantörer med lägre månadsavgifter tar ofta på sig ytterligare avgifter när du börjar lägga till funktioner som är gratis hos andra. En typisk misstag för ägare av gratisnummer är att de tror att de kan få en att de inte behöver ytterligare funktioner som avancerad samtalsstatistik, en virtuell receptionist, samtalskö, voice2email eller andra intelligenta funktioner. routningsalternativ. Även om man bara lägger till två av dessa funktioner kan man med vissa leverantörer mer än fördubbla din månadskostnad.

Och så finns det förstås en minutkostnad för samtal till din gratisnummer. Den totala kostnaden för samtalen ökar med ökad inkommande samtal, så de kan bli höga. Extra funktioner

Att ha ett gratisnummer är en bra början, men du kommer bara att göra det det bäst om du anpassar det till dina behov och din organisation. För detta behöver du tillgång till ytterligare funktioner, som t.ex. dirigering. alternativ, möjlighet att snabbt ändra ring-till-nummer, inspelning av meddelanden, samtalsköer, voice2email med mera.

Vi har redan nämnt att vissa leverantörer tar ut extra kostnader för installation och månadsavgifter för varje funktion du använder. Men det finns mer än så. Inte alla leverantörer erbjuder inte samma uppsättning funktioner och inte alla Interactive Voice Response-system är inte alla lika bra. Vissa leverantörer tillhandahåller unika funktioner som inte finns någon annanstans, som till exempel vårt omfattande grafiska statistik, våra iOS-appar för nummerägare och agenter, eller våra vår inloggningspanel för ombud online.

Se till att du ägnar tid åt att undersöka vad som kommer att hända om (eller när) ditt företag står inför en snabb tillväxt eller förändringar. Kommer du att kunna reagera omedelbart? Hur mycket kommer det att kosta? Det finns viktiga frågor att att ta hänsyn till i förväg, för när du väl ställs inför dem är det för sent. Beständig tjänstekvalitet

Det är lätt att ha ett bra säljsnack, men kommer leverantören fortfarande att vara lika intresserad av att investera tid i dig när du har skrivit under kontraktet? Kan du ringa din leverantör när som helst om du har frågor? Finns det en kunskapsbas på nätet med svar på vanliga frågor?

Vissa leverantörer verkar fokusera alla sina ansträngningar på att attrahera nya företag. Andra leverantörer lockar till sig kunder genom mun-till-mun-ord. En bra ett bra mått på kvaliteten på en leverantörs tjänster är alla recensioner eller rekommendationer på nätet. Ta dig tid att göra din hemläxa och undersöka en leverantör noggrant. leverantör innan du registrerar dig. Om du stöter på något som du inte inte gillar, var inte rädd för att klaga. En bra leverantör investerar ständigt i sin tjänst och använder klagomål och förslag för att förbättra sin kundservice. service.

Relaterade artiklar: