Registrera dina egna 010/020- och lokala nummer direkt online!
Publicerad i Telefonnummer för kundtjänst
Innehållsförteckning
En allmän missuppfattning om gratisnummer (eller avgiftsfria nummer) är att de främst används av stora företag med stora budgetar. Visste du att många små och medelstora företag framgångsrikt använder gratisnummer?
I den här artikeln tar vi en titt på de fördelar som Freephone-nummer erbjuder organisationer som din.
En av de största fördelarna med Freephone-nummer är att de är bättre än
Premium Rate-nummer är att det inte kostar något att ringa dem! För
(potentiella) kunder gör detta att det blir lättare att lyfta luren och göra det
samtal en självklarhet.
Men även om de inte ringer dig skickar ditt gratisnummer en tydlig signal till dig.
budskap om din organisations kundvänlighet. De som ringer är
mer benägna att ringa ett gratisnummer än ett betalt nummer.
nummer.
Förbättra din kundupplevelse
Med ett gratisnummer kan dina kunder ringa dig för att ställa frågor,
få information eller till och med beställa, utan kostnad. Om deras erfarenhet
är bra, har du inga problem med att sälja eller sälja en kund.
att få den konverteringen.
En positiv erfarenhet före försäljning med ett gratis samtal signalerar också till
kunderna att de sannolikt kan lita på din service efter försäljningen.
Kort sagt, ett gratisnummer förbättrar din kundupplevelse avsevärt.
Ha ett telefonnummer som är skalbart
Förväntar du dig eller upplever du en plötslig ökning av antalet inkommande samtal? Med ett
Freephone-nummer som är värd hos CallFactory är det inga problem.
alls. Ditt månadsabonnemang förblir detsamma, oavsett hur många
samtal du får eller hur många agenter du använder. Skala till ditt hjärta
nöjd!
Förutom att distribuera ytterligare ring-till-nummer eller byta ring-till-nummer till
nummer till ett callcenter, finns det en mängd funktioner som hjälper dig att hantera
att hantera alla extra inkommande samtal. Genom att inrätta ett virtuellt
receptionist, en samtalskö och Voice2email kan alla inkommande samtal tas om hand av en virtuell
hanteras perfekt.
Vara oberoende av plats
Små företag har ofta svårt att svara p å inkommande samtal. Genom att använda en
Freephone-nummer ger dig flexibilitet att ändra numret för att ringa till
när som helst. Du kan ta emot samtal när du är på språng med din mobil eller till och med byta till ett
meddelandehanteringstjänst när du inte är ledig. Och när ditt företag växer
eller flyttar till en ny plats, tar du bara med dig ditt Freephone-nummer.
med dig. Även om den nya platsen ligger i en annan del av landet eller i en annan region.
utomlands.
Sticka ut
Alla dina konkurrenter har ett telefonnummer, men hur många har ett telefonnummer?
har ett som är gratis att ringa upp? I tider när företag måste kämpa för att
och behålla sina kunder, kan något så till synes litet som ett företag
att tillhandahålla en kostnadsfri kontaktmetod kan göra en enorm skillnad
skillnad.
Som du ser finns det många fördelar med att registrera ett eget gratisnummer. Varför inte skaffa ditt nummer redan i dag?
När du har registrerat ett Freephone-nummer,
måste du få det anslutet till nätet av en leverantör så att
du kan börja ta emot samtal. Hur vet du att du har valt rätt
leverantör för ditt nummer? Det ska vi visa dig.
Hur väljer jag en leverantör?
Att välja fel leverantör och tvingas flytta ditt nummer från en leverantör till en annan
till en annan leverantör kan vara ett problem som tar tid och kostar pengar.
För att hjälpa dig förbereda dig på att välja den leverantör som passar dina behov,
har vi sammanställt en lista över viktiga saker att tänka på.
Rykte
Detta är förmodligen en av de viktigaste frågorna. Med
leverantörer som kommer och går, vill du välja en stabil leverantör.
Kontrollera hur länge leverantören har varit verksam? Vilken välkänd
varumärken har anförtrott denna leverantör sina telefonnummer? Har du
andra företagare som har valt den här leverantören? Referenser hjälper till
att få en tydlig bild av exakt vem du har att göra med. Se till att du
kontrollera om folk har klagat på t.ex. forum på nätet om den
leverantören.
Pris
Detta kan vara en svår fråga, eftersom det finns många dolda kostnader.
Kontrollera vad månadsavgifterna för abonnemanget är. Fråga också om leverantören tar ut installationskostnader.
Leverantörer med lägre månadsavgifter tar ofta på sig ytterligare avgifter när du
börjar lägga till funktioner som är gratis hos andra. En typisk
misstag för ägare av gratisnummer är att de tror att de kan få en
att de inte behöver ytterligare funktioner som avancerad samtalsstatistik, en
virtuell receptionist, samtalskö, voice2email eller andra intelligenta funktioner.
routningsalternativ. Även om man bara lägger till två av dessa funktioner kan man med vissa
leverantörer mer än fördubbla din månadskostnad.
Och så finns det förstås en minutkostnad för samtal till din
gratisnummer. Den totala kostnaden för samtalen ökar med ökad
inkommande samtal, så de kan bli höga.
Extra funktioner
Att ha ett gratisnummer är en bra början, men du kommer bara att göra det
det bäst om du anpassar det till dina behov och din organisation.
För detta behöver du tillgång till ytterligare funktioner, som t.ex. dirigering.
alternativ, möjlighet att snabbt ändra ring-till-nummer, inspelning av
meddelanden, samtalsköer, voice2email med mera.
Vi har redan nämnt att vissa leverantörer tar ut extra kostnader för installation och
månadsavgifter för varje funktion du använder. Men det finns mer än så. Inte
alla leverantörer erbjuder inte samma uppsättning funktioner och inte alla Interactive
Voice Response-system är inte alla lika bra. Vissa leverantörer tillhandahåller
unika funktioner som inte finns någon annanstans, som till exempel vårt omfattande grafiska
statistik, våra iOS-appar för nummer ägare och agenter, eller våra
vår inloggningspanel för ombud online.
Se till att du ägnar tid åt att undersöka vad som kommer att hända om (eller när)
ditt företag står inför en snabb tillväxt eller förändringar. Kommer du att kunna reagera
omedelbart? Hur mycket kommer det att kosta? Det finns viktiga frågor att
att ta hänsyn till i förväg, för när du väl ställs inför dem är det för sent.
Beständig tjänstekvalitet
Det är lätt att ha ett bra säljsnack, men kommer leverantören fortfarande att vara lika
intresserad av att investera tid i dig när du har skrivit under kontraktet?
Kan du ringa din leverantör när som helst om du har frågor? Finns det en
kunskapsbas på nätet med svar på vanliga frågor?
Vissa leverantörer verkar fokusera alla sina ansträngningar på att attrahera nya
företag. Andra leverantörer lockar till sig kunder genom mun-till-mun-ord. En bra
ett bra mått på kvaliteten på en leverantörs tjänster är alla recensioner eller
rekommendationer på nätet.
Ta dig tid att göra din hemläxa och undersöka en leverantör noggrant.
leverantör innan du registrerar dig. Om du stöter på något som du inte
inte gillar, var inte rädd för att klaga. En bra leverantör investerar ständigt i
sin tjänst och använder klagomål och förslag för att förbättra sin kundservice.
service.
Innehållsförteckning