Registrera dina egna 010/020- och lokala nummer direkt online!

Sverige:020-0439510
Internationellt:+3170-3111050

Vår policy för rättvis användning

Gäller från och med den 1 mars 2019 Belfabriek är en kommersiell organisation. Och vill därför tjäna pengar. Men inte med mycket små oläsliga tryck. För vi är övertygade om att win-win-partnerskap är nyckeln till hållbar framgång. Så vi gör inte irriterande smått och gott och vi gömmer inte trevliga funktioner bakom en betalvägg. Dessutom tillämpar vi en rättvis användningspolicy för samtalstrafik till lokala och nationella nummer, så att du inte behöver betala några samtalsavgifter vid "genomsnittlig" användning. Även om det lyckligtvis är sällsynt måste vi skydda oss mot missbruk av våra tjänster. På den här sidan kan du läsa om hur vi gör detta och vad du själv kan göra för att undvika att drabbas av extra kostnader. 1. Samtalstrafik Vad menar vi med "rättvis användning"? Belfabriek använder en generös definition. De flesta kunder som använder lokala eller nationella nummer kommer därför inte att drabbas av samtalsavgifter. För att avgöra vad som är skäligt delar vi den totala inkommande samtalstrafik som vi hanterar med antalet kunder. Detta månatliga genomsnitt är vår standard. Om du håller dig under detta genomsnitt är samtalstrafiken gratis. Även om du ligger en eller några månader över är det inga problem. Om det händer (mycket) oftare kommer vi att kontakta dig per telefon för att se vad som är rimligt. Hur fungerar det i praktiken? Om du behandlar i genomsnitt upp till 20 samtal per dag är det inkluderat. Det spelar ingen roll om du svarar på uppringare på fasta eller mobila nummer. Så länge det är en slutdestination i samma land. Organisationer som behandlar kundkontakter med 1-4 personer omfattas nästan alltid av principen om rättvis användning. Men se upp; om du bestämmer dig för att göra stor och övertygande reklam, till exempel i radio eller TV, kan samtalstrafiken stiga rejält. I så fall ber vi dig vänligen att kontakta oss: 0200 439 510. Är du en stor organisation som ansöker om ett nummer och förväntar du dig mycket samtalstrafik? Då ber vi dig också att rådgöra med våra medarbetare. Tack! Hjälp, jag tror att jag är eller kommer att bli en storanvändare! Om du har eller förväntar dig mycket samtalstrafik kommer standardpriser att tas ut. Dessa är 4 cent per samtal (startpris), plus 7 cent per minut under dagen och 5 cent per minut utanför rusningstid. Detta är samma trafikpriser som för 0800/0900-nummer. Vi rekommenderar att du alltid kontaktar oss om du hanterar mycket samtalstrafik: 0200 439 510. 2. Funktioner Som kund får du fri tillgång till avancerade funktioner. Återigen förväntar vi oss att du använder dem på rätt sätt. En samtalskö får till exempel inte användas för att hålla uppringare väntande i all oändlighet mot en avgift. Men vad är en lång väntetid? Vi utgår från högst en minut. Om du ofta låter kunderna vänta längre kan det vara dags att utöka ditt team eller lägga ut samtalstrafiken på entreprenad. Belfabriek kan fördela din trafik snyggt på olika nummer. Kunderna kommer att älska det! Om du vill spela in samtal måste du dessutom göra det på ett ansvarsfullt sätt. Ta alltid hänsyn till den lokala lagstiftningen. I Nederländerna är det till exempel tillåtet att spela in samtal utan föregående tillstånd och anmälan, förutsatt att du deltar i samtalet. På andra länder kan andra bestämmelser gälla. 3. Genomförande av ändringar På Belfabriek kan du själv genomföra ändringar. Om du inte har tid eller lust att göra det gör vår personal gärna detta åt dig. Endast om det finns ett flöde av ändringar kan en avgift tas ut. Beloppet bestäms i samförstånd. För oss är detta en tjänsteprodukt - inte en inkomstkälla - och avgiften är därför rimlig. Dessutom sparar detta dig mycket arbete och en inlärningskurva. 4. Ansvarsfull användning av förvaltningsmiljön God digital hygien är viktigt. Vi erbjuder en säker onlinemiljö för hantering av våra nummer, men förväntar oss att kunderna skyddar den på rätt sätt. Välj därför ett starkt lösenord, byt det regelbundet och lämna det inte liggande. Tack! Är allt klart? Ja, det är bra! Om inte, ring 0200 439 510.

Nöjda telefonikunder från Belfabriek: