Köp dina egna avgiftsfria, lokala eller (inter)nationella nummer direkt online.

Sverige:0200 439 510
vastnummeropmobiel

Samtalsinspelning: hur du spelar in alla samtal

När du registrerar ett gratisnummer eller ett nationellt telefonnummer hos CallFactory får du tillgång till ett stort antal praktiska funktioner.

När du registrerar ett gratisnummer eller ett nationellt telefonnummer hos CallFactory får du tillgång till ett stort antal praktiska funktioner. En av dessa funktioner är samtalsinspelning, och den gör det möjligt för dig att göra precis vad namnet antyder: spela in varje samtal från början till slut.

I den här artikeln förklarar vi varför du vill göra detta och, ännu viktigare, hur du ställer in samtalsinspelning för ditt telefonnummer. Varför spela in samtal?

Det finns många anledningar till att företag väljer att spela in telefonsamtalen med sina kunder. I ett tidigare blogginlägg har vi listat 5 skäl att aktivera samtalsinspelning. Ett populärt skäl är för att utbilda ny personal och utvärdera nuvarande anställda. Genom att lyssna på samtalen kan ofta förekommande frågor identifieras och användas för att förbättra samtalsmanus eller rutiner.

Ett annat skäl att aktivera samtalsinspelning är av juridiska skäl, till exempel om du säljer abonnemang eller tjänster via telefonen. Detta kan i vissa fall eliminera behovet av papperskontrakt.

Sist men inte minst bör du spela in dina telefonsamtal eftersom det är gratis. Det stämmer: vi inkluderar alternativet för samtalsinspelning med varje telefonnummer som registreras i CallFactory. Du kan själv välja om du vill använda det eller inte. Hur samtalsinspelning fungerar

Alla telefonnummer som registreras via CallFactory är virtuella telefonnummer. Detta innebär att samtalen överförs till vilken fysisk eller IP-telefon som helst som du konfigurerar. Den växel som gör detta är vårt interaktiva röstsvarssystem (IVR). IVR erbjuder nummerägare som du själv många extrafunktioner, bland annat samtalsinspelning.

Eftersom systemet är molnbaserat och tillgängligt var som helst behöver du inte oroa dig för inspelningsutrustning, lagringskapacitet, ett arkiveringssystem eller säkerhet. Alla inspelningar sker automatiskt och kan när som helst nås av dem du ger tillgång till.

Inspelningarna är tillgängliga via din kontrollpanel online. När det gäller denna åtkomst: varje post i din samtalsdatabas visar datum och tid då inspelningen började, samtalsinspelningens längd och sluttid. Standardplanen är kostnadsfri och lagrar samtalsinspelningar i en dag. Om du vill lagra samtalen under en längre tid kan du antingen ladda ner dem som MP3-filer eller välja en av våra betalplaner. Hur du trycker på inspelningsknappen

Om du är redo att börja spela in dina inkommande samtal går du till din personliga instrumentpanel på My CallFactory. I den övre navigationsmenyn hittar du en länk som heter Call Recording (samtalsinspelning). Klicka på Inställningar för att välja den kostnadsfria eller betalda plan som du föredrar och för att välja vilket telefonnummer du vill starta denna funktion för. Det är allt som behövs.

Från och med att du aktiverar samtalsinspelning sparas ljudinspelningarna av inkommande samtal på den här online-instrumentpanelen.

Andra användbara sidor på fliken Samtalsinspelning är Uppspelning, där du kan spela upp och ladda ner samtal, och Dashboard, som visar statistik om dina samtalsinspelningar.

Om du har några frågor om samtalsinspelning eller om våra andra funktioner svarar vi gärna på +31 70 7709050.

Relaterade artiklar: