Registrera dina egna 010/020- och lokala nummer direkt online!
Både i online- och offlinevärlden är företag alltid på jakt efter nya kunder. Men innan någon kan bli en betalande kund måste du förvandla dem till en lead. Ett sätt att göra det är att förtjäna deras förtroende tills de är villiga att dela sina kontaktuppgifter med dig.
Vissa kontaktuppgifter är dock mer värdefulla än andra.
Många företag försöker numera få e-postadresser till potentiella leads, eftersom de tror att de är de mest värdefulla för att kontakta en lead. Men det finns andra kommunikationskanaler som konverterar leads mycket bättre.
I det här blogginlägget undersöker vi varför ett telefonnummer ofta är den information du helst vill ha om dina leads.
Chatt, sociala medier, post, e-post eller telefon?
Under de senaste två decennierna har Internet dramatiskt förändrat människors sätt att kommunicera. Företag gör klokt i att anpassa sig till dessa förändringar och införliva internetbaserade kanaler som sociala medier och chattstöd i sin kommunikationsmix. En sak har dock inte förändrats under de senaste decennierna: av alla kommunikationssätt är telefonkontakt fortfarande det mest effektiva när det gäller att omvandla leads till betalande kunder.
En potentiell kund som behöver ett snabbt svar på en fråga är mer benägen att ta telefonen och ringa dig än att fylla i ett supportformulär online. Förutom att spara tid låter ett telefonsamtal kunderna prata direkt med en av dina anställda. Detta ger din anställde gott om möjligheter att ta bort alla skäl som en lead fortfarande kan ha för att inte gå med på en försäljning.
Ett telefonsamtal är den mest personliga typ av kontakt som en kund kan få, förutom att besöka ditt kontor, och vid köp av många produkter och tjänster föredrar kunderna ofta denna typ av personlig kontakt.
Fördelarna med telefonkontakt
Jämfört med andra kommunikationskanaler har telefonkontakt många fördelar. Nedan följer några av fördelarna med samtal jämfört med chattar, tweets och e-post.
- Mer direkt
Via telefon har kunden direkt kontakt med en av dina anställda. Samtalets interaktiva karaktär gör att frågor kan besvaras omedelbart.
- Mer personligt
Ett direkt samtal är det mest naturliga och trevliga sättet att kommunicera. För dig som företag gör ett telefonsamtal det lättare att bygga upp ett förtroende hos kunderna, vilket gör att ni kan prata affärer snabbare.
- Effektivare
Skriftliga kommunikationsformer ger potentiella kunder stora möjligheter att bli distraherade, kolla in dina konkurrenter eller att gå ur samtalet och glömma bort det. Detta händer inte under ett telefonsamtal.
Som du kan se är alla dessa skäl goda skäl till varför forskning konsekvent visar att telefonsamtal har en högre konverteringsgrad än någon annan kommunikationskanal.
Vad som gör att servicenumren överträffar andra nummer
Alla ovanstående skäl är giltiga för alla telefonsamtal med potentiella kunder. Men det finns en anledning till att professionella gratisnummer och överprisnummer fungerar ännu bättre än ett vanligt lokalt telefonnummer.
Om du använder ett gratisnummer eller ett nummer med överkostnadspris visar du dina kunder att du är en professionell organisation som tar sin verksamhet på allvar.
Och vem vill köpa något från någon som inte gör det?
Börja redan idag med ett eget telefonnummer för företag
Ett premiumnummer eller gratisnummer gör det enklare och mer attraktivt för potentiella kunder att ringa dig. Med de fördelar som telefonkommunikation erbjuder, leder fler inkommande samtal till högre omsättning.
Kom igång idag med ditt eget gratisnummer eller premiumnummer. Det tar bara några minuter att beställa ditt nummer online via vår butik.
Om du har några frågor eller vill prata med någon av våra experter på kundservice, tveka inte att kontakta oss.